torstai 14. toukokuuta 2015

Matkustaminen ~ 7

Tämän blogin tarkoitus oli mahdollistaa kiinnostuneille tilaisuus nähdä, millainen elämys on olla Euroviisu-areenalla/-kaupungissa paikan päällä. Nähtävästikin, tämä onkin blogi sitkeästä sisseilystäni. Sen sijaan, että Googlailisin etukäteisinformaatioa kaikesta siitä, mitä voisin ajatella tarvitsevani ensi viikolla paikan päällä Viennassa, käytän reissua valmistelevan energiani yleensäkään kasassa olemiseeni.

Kyse ei ole siitä, ettäkö Euroviisut olisi elämääni liiallisesti määrittävä tapahtuma, vaan siitä, että olen läpi menneen vuoden (laskien siitä kun Itävalta voitti viisut) elänyt tämän reissun planeerausta ja käyttänyt monta sataa euroa sen toteutumiseen.... 12kk, kaikkinensa yli tonnin maksava reissu  ja tässä ollaan: äkkilähdön alla, tai sitten kotiin pakotettuna. Näillä näkyminhän, lakko pakottaa jäämään kotiin tai vaihtoehtoisesti saanen äkkilähtöisen menolennon, minun tuurilla vasta jonnekin perjantaille. Minulla on vajaa 400 euroa maksaneet istumapaikkaliput Euroviisu-areenalle, useamman illan näytökseen. En kerkeä enää myymään käyttämättäni jääviä areenalippuja! Lisäksi, jos en ole aiottuna päivänä Viennassa, tiedä sitten millainen lisätaksa tulee hotellimajoituksen taholta... mutta minkäs teen.

Tiedän, että on mahdollisuus, että Finnair uudelleenreitittää lentoni, mutta ei se mitenkään itsestäänselvää ole. Tällä tuurilla, jota kutsutaan elämäkseni, ei tarvitse tikkaa heittää tietääkseen, miten tulee käymään; passittavat jonnekin hevonpäähän alkuperäisestä menopäivästäni.

Kaikessa lyhykäisyydessään, anteeksi vaan mielipiteeni, muta minulta ei irtoa minkäänlaista myötätuntoa lakkoileville!! Keksiköön jotain sellaista, jolla on todellinen haitta lentofirmoille itselleen eikä meille, kaltaisilleni yksittäisille ihmisille, joille aiottu lentonsa peruuntuminen on K A T A S T R O F I!. Ei tuo "yllättäen" Euroviisujen alkamiseen ajoitettu lakko tunnu Finnairilla missään. Se on niin iso ja vakavarainen firma, ettei se ole heille kuin järjestelykysymys maksella ihmisille lentolippunsa takaisin. Ammattitaitoinen henkilökuntansa puolestaan klaaraa ihan taatusti lentonsa menettäneet panikoivat matkustajat. Lakosta selviytyminen on Finnairille vain yksi piirre bisneksessään, josta selviytyvät isommitta ongelmitta. Lakkoja tulee ja menee, eikä se Finnairin toimintaa ennenkään ole, miksi siis nytkään miksikään muuttaisi?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.